راهنمای آزمون آنلاین و کتاب باز نبوش (NEBOSH)

متن زیر، ترجمه راهنمای سازمان نبوش (NEBOSH) در مورد آزمون آنلاین و کتاب باز جهت دوره های بین المللی جنرال نبوش (NEBOSH IGC 2019) و ملی جنرال نبوش (NEBOSH NGC 2019) می باشد که توسط واحد آموزش شرکت HSE Arya نماینده رسمی شرکت بین المللی RRC International انگلستان در ایران، برگزار کننده دوره های آموزشی بین المللی آنلاین و درون سازمانی NEBOSH و IOSH و IEMA در سراسر کشور، ترجمه شده است.

 
 
-----------------------------------------------------------
 

- معرفی نامه

نبوش نسبت به حمایت متقاضیان جهت تکمیل مدارک گواهینامه و ادامه راه یادگیری در عین ایمن ماندن، پایبند است. ما به همین دلیل یک آزمون کتاب باز آنلاین را که می تواند در منزل، به جای آزمون های کتبی حضوری بخش اول دوره گواهینامه عمومی بین المللی جنرال نبوش (IG1) و ملی (NG1) انجام شود را معرفی می کنیم. 
آزمون های کتاب باز در حال حاضر به صورت رایج استفاده می شوند و همانند دیگر انواع ارزیابی قابل استناد و مورد تائید هستند. 
معرفی آنها از ادامه یادگیری متقاضیان دوره گواهینامه عمومی نبوش (IGC)، در کنار حفظ کیفیت و استانداردهای گواهینامه های که به عنوان وجه غیرقابل مصالحه شناخته شده اند، اطمینان حاصل خواهد کرد. این موارد شامل بررسی دقیق جهت دزدی ادبی و تبانی هستند. 
اگر شما متقاضی دوره NEBOSH IGC هستید، این سند جهت موارد زیر به شما کمک خواهد کرد:
یاری شما در آماده سازی جهت آزمون کتاب باز و مصاحبه فردی
تعیین واضح مفاد مورد انتظار از متقاضی
فراهم کردن راهنمایی مورد نظر جهت بهترین عملکرد 
 
 

 

- ارزیابی

آزمون کتاب باز چیست؟
یک آزمون کتاب باز می تواند مفاد آموزشی را مورد ارزیابی قرار دهد و شاخص ارزیابی شبیه آزمون های کتبی است. اگرچه بر خلاف آزمون های کتاب بسته، شما می توانید به کتب و منابع دیجیتال در حین تکمیل کردن آزمون دسترسی داشته باشید. 
آزمون های کتاب باز توانایی شما در استخراج و به کارگیری دانش مرتبط و سازماندهی آنها جهت ارجاع به سوالات پرسیده شده را بررسی می کند. 
 
آزمون های کتاب باز نبوش از چه زمانی در دسترس خواهند بود؟
ما در حال حاضر در حال نهایی کردن ارزیابی جدید هستیم و نزدیک ترین تاریخ آزمون را تائید خواهیم کرد. ما از داشتن زمان مناسب جهت تغییر و آمادگی کامل شما اطمینان حاصل خواهیم کرد.
شرکت HSE Arya نماینده RRC International، این آزمون را در ایران ارائه خواهد داد.
 
نحوه دسترسی و تائید آزمون کتاب باز من چگونه است؟
پروسه ها و زیرساخت های داخلی ما منطبق بر حمایت از این ارزیابی جایگزین است. زمانی که جزئیات نهایی شود، ما نحوه ثبت نام جهت آزمون را توضیح خواهیم داد. ما از طریق مرکزهای آموزشی همکار و وب سایت نبوش، خبرنامه و کانال های اجتماعی ارتباط برقرار خواهیم کرد. 
زمانی که شما در یک آزمون کتاب باز ثبت نام کنید، دستورالعمل های مربوطه شامل زمانبندی و نحوه دسترسی و تحویل ارزیابی خود را دریافت خواهید کرد.
شما می توانید در دوره های ارائه شده توسط شرکت HSE Arya ثبت نام نمایید. 
 
فرمت آزمون کتاب باز نبوش چگونه خواهد بود؟
آزمون کتاب باز با تحویل یک سناریو به شما شروع خواهد شد. این سناریو به صورت عادی یک سازمان واقعی و محیط کاری با تعیین فعالیت های عملیاتی عادی و رفتار کارمندان را توصیف می کند. این سناریو ممکن است با طرح کلی پیشرفت موقعیت، مثل رویداد و مداخلات ایمنی جلو برود. ممکن است از شما سوال شود تصور کنید که شما دارای یک نقش ویژه مثل مدیر ایمنی، در محیط کاری توصیف شده باشید.  
 
از شما پرسش خواهد شد که یک سری وظایف، که ممکن است به چند زیروظیفه تقسیم شود را انجام دهید. ما بالاترین نمرات در دسترس را جهت کمک به مدیریت زمان تان برای شما مشخص خواهیم کرد. این وظایف به صورت جز به جز و یا کامل روی علایم و شواهد همراه با سناریو خواهد آمد. بنابراین پاسخ ها بایستی به سناریو مرتبط باشند و، در برخی از موارد، شواهد اختصاصی جهت تکمیل پاسخ ها مورد نیاز است. 
 
از آنجائیکه جزئیات و انعکاس بیشتر مورد نیاز است، شما 24 ساعت برای تحقیق و تکمیل آزمون زمان دارید. این یک چالش برای آزمون توانایی شما در راستای تفسیر سناریو قبل از پاسخ دهی به سوالات با استفاده از دانش به دست آمده از مطالعات شما در دوره گواهینامه عمومی نبوش (NEBOSH IGC) می باشد. شما می توانید که ارزیابی را در منزل، در هر جای دنیا تکمیل نمائید.
 
براساس سناریو های خاص، یکی از سوالات احتمالی می تواند این باشد:
 
شما چگونه می توانید مشورت با نیروهای کاری را در این سازمان ارتقا دهید؟
یادداشت: پاسخ خود را با استفاده از مثال های سناریو تکمیل نمائید.
 
کارائی مشاوره در این سازمان را ارزیابی نمائید. 
یادداشت: پاسخ خود را با استفاده از مثال های سناریو تکمیل نمائید.
       
آیا هنوز نیاز به تجدید نظر هست؟
پاسخ این سوال ساده بله است! هر ارزیابی در هر شکلی جهت اطمینان از دستیابی به نتایج آموزشی بخش ها (فصول آموزشی) می باشد و شما بایستی مثل هر آزمون دیگری برای این آزمون آماده باشید. 
شما شانس این را دارید که در طول آزمون کتاب باز به کتب نگاه کنید و در وب سایت جست و جو کنید، اما این بایستی به صورت تکمیلی و جهت تقویت نگرش و آمادگی باشد. 
اگرچه این یک آزمون کتاب باز است، تجدید نظر و آشنایی با نوشتار شخصی خود شما مهم است. شما یک زمان محدود جهت تکمیل و ارائه پاسخ ها دارید و از گذر سریع این زمان متعجب خواهید شد. 
 
چگونه می توانم به بهترین نحو آماده آزمون نبوش شوم؟
ادامه کار با مدرس و مرکز آموزشی و استفاده از تمام تدریس ها و حمایت ها در دسترس خواهد بود.  شرکت HSE Arya برگزارکننده آزمون های نبوش در ایران، قدم به قدم همراه شما خواهد بود.
به عنوان یک بخش از آمادگی ها مطالعه کامل انجام دهید بنابراین شما در حین آزمون نیازی به مطالعه ندارید. شما می خواهید که بتوانید روی سناریو و سوالات پرسیده شده متمرکز شوید و توانایی بازیابی اطلاعات مرتبط را با سرعت بالا داشته باشید. برای انجام این کارشما بایستی با یادداشت های خودتان، سازماندهی آنها در یک سطح پیشرفته آشنا باشید تا بتوانید هر چیزی را در اسرع زمان در حین آزمون پیدا کنید. 
 
از ادامه کار با مرکز آموزشی و پیروی از بازبینی و توصیه آمادگی آنها اطمینان حاصل نمائید. این شامل:
- مطالعه متریال آموزشی
- اطمینان از درک تمام مفاد آموزشی (جزئیات اختصاصی دوره)
- انجام تحقیق وسیع تر جهت درک ارتباط مطالعات شما و دنیای واقعی
 
در چه مدت زمانی باید آزمون نبوش خود را تکمیل کنم؟
شما 24 ساعت برای تکمیل و تحویل پاسخ های خود زمان دارید. شما مجبور نیستید که تمام آزمون خود را به صورت یکباره انجام دهید، به خودتان فرصت بازبینی منابع و پیاده کردن دانش خود را بدهید. 
 
آیا باید 24 ساعت کامل در حال آزمون دادن باشم؟
ما 24 ساعت زمان به تمام متقاضیان برای اطمینان از برنامه ریزی و تکمیل آزمون می دهیم. از شما انتظار نمی رود که تمام زمان در حال کار روی آزمون باشید. پنجره زمان 24 ساعتی نشانگر این واقعیت است که متقاضیان نبوش در چند منطقه زمانی متفاوت هستند و هرکسی کار و پایبندی های خانوادگی داردی که با آن مشغول است. پنجره 24 ساعته به شما این امکان را می دهد که کار روی آزمون خود را به بخش های کوچکتر تقسیم نمائید و به آسانی روی آن کار کنید. 
 
چگونه باید 24 ساعت زمان خود را برنامه ریزی نمایم؟
شما 24 ساعت زمان دسترسی، تکمیل و تحویل آزمون کتاب باز خود را دارید. این مهم است که شما همه چیز را به دقیقه آخر نیندازید تا زمان را از دست ندهید. اطمینان حاصل نمائید که برنامه هایتان به شما اجازه نوشتن پیش نویس، بازخوردگیری و تصحیح پاسخ هایتان قبل از پایان زمان کاری، داشتن زمان استراحت را می دهد. 
مقداری زمان برای روبرو شدن با چالش هایی مثل سرعت پایین اینترنت و مشکلات فنی که نیاز به همکاری دارد را در نظر بگیرید. 
 
کجا می توانم آزمون نبوش خود را تکمیل نمایم؟
شما آزمون کتاب باز خود را در منزل تکمیل می کنید. برای داشتن تمرکز در زمان آزمون مکان راحتی را برای خود آماده نمائید. 
 
ما پیشنهاد می کنیم موارد زیر را قبل از شروع آزمون برای خود ساماندهی نمائید:
- یک میز یا میز تحریر که به شما فضای مناسب برای مطالعه متریال آموزشی وآمادگی پاسخ هایتان می دهد.
- یک صندلی راحت
- نور مناسب
- یک ساعت تا بتوانید که زمان تحویل پاسخنامه را در دید خود داشته باشید (به یاد داشته باشید که مهلت زمان آزمون برحسب زمان انگلستان هست شما اگر خارج از انگلستان هستید بایستی تفاوت زمانی را در نظر داشته باشید.)
- موارد خوراکی و مغذی برای نگه داشتن سطح انرژی تان تدارک ببینید
 
اگر شما می توانید یک فضای مناسب که به شما اجازه می دهد به صورت عمیق روی آزمون متمرکز شوید را فراهم کنید، می بایست در 4-5 ساعت بتوانید آزمون را تمام کنید. 
 
لطفا به یاد داشته باشید از خودتان مراقبت کنید و مطمئن شوید که غذا می خورید، استراحت می کنید و می خوابید.
 
آیا من اجازه دارم که به کتاب های آموزشی، یادداشت ها، و دیگر متریال آموزشی ارجاع بدهم؟
شما می توانید به متریال نوشتاری و آنلاین برای کمک به آماده سازی پاسخ هایتان ارجاع بدهید. اگرچه، شما باید از اختصاصی بودن پاسخ که مال خودتان است اطمینان حاصل کنید، و برای تمام زمان آزمون شما نباید:
- با همکاران آموزشی مرکز آموزشی راجع به موضوع آزمون ارتباط برقرار کنید. (واحد آموزش HSE Arya نمایده RRC International، برگزارکننده آزمون های نبوش در ایران)
- با دیگر متقاضیان راجع به موضوع آزمون ارتباط برقرار کنید.
- توصیه یا همکاری از طرف سوم بگیرید، شامل مصحح، دوستان و اعضای خانواده می شود. 
در طول آزمون شما می توانید از کتب آموزشی، متریال آموزشی و دیگر منابع به عنوان مرجع استفاده کنید. لطفا آگاه باشید که مستقیما از کتب کپی نکنید. از کلمات خود و دانش خود که در طول دوره آموزشی نبوش به دست آورده اید استفاده کنید. 
 
آیا نیاز هست به متریال آموزشی به عنوان رفرنس ارجاع بدهم؟
رفرنس نویسی متریال استفاده شده در طول آزمون مهم است زیرا که پاسخ های شما از لحاظ سرقت ادبی و تبانی مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. 
سطح رفرنس نویسی مورد انتظار به صورت لیست اطلاعات ساده که مورد استفاده شما قرار گرفته است خواهد بود. این شامل کتب، ژورنال ها، مقالات، و منابع آنلاین و ....
تهیه لیست رفرنس در حالیکه پاسخ ها را می نویسید به شما اطمینان می دهد که شما رفرنسی را از یاد نمی برید. لیست رفرنس شما در محدودیت تعداد کلمات محاسبه نمی شود.
 
آیا تعداد کلمات نوشتاری محدودیت دارد؟
آزمون نبوش شما دارای محدودیت کلمات است، با 10 درصد اختلاف و شما باید به آن پایبند باشید. 
 
در آزمون سنتی پاسخ های شما از لحاظ محدودیت زمانی در اتاق آزمون و سرعت نوشتار شما دارای محدودیت بود. بدون آن محدودیت یک ریسک پاسخ بلند و اضافی وجود دارد (نوشتن بیشتر از حد مورد انتظار برای دریافت نمره کامل سوال). ما محدودیت کلمه را برای تلقین حس میزان انتظار مصصح بر طولانی بودن میزان پاسخ سوال تعیین کرده ایم. بیشترین تعداد کلمه برای هر سوال تعیین شده است و نباید پاسخ سوال بیش از آن حد تعیین شده تجاوز نماید.
 
در نهایت تعداد کلمات از 10 درصد پایین تر و بالاتر مجموع کلمات نباید تجاوز نماید. مصصحان متنی را که بیشتر از حد محدودیت کلمات باشد صحیح نمی کنند، آنها نمره دهی را در حد ماکزیموم کلمات متوقف می کنند. به یاد داشته باشید که شما براساس مرتبط بودن و کیفیت مورد ارزیابی قرار می گیرید نه تعداد کلمات. تمرکز روی موضوع و زمینه سوال مهم است. 
 
آیا نیاز است که روی آزمون کتاب باز تمرین نمایم؟
شما نیازی به انجام تمرین و آزمون آزمایشی ندارید. اگرچه، انجام یک آزمون در منزل خیلی متفاوت تر با نشستن در اتاق در شرایط آزمونی است. تمرین تکمیل کارها در محیط آماده شده برای ایجاد اطمینان از متمرکز ماندن و راحتی مهم است. 
 
نبوش چه استاندارد های رفتاری برای زمان آزمون را انتظار دارد؟
از شما انتظار می رود که مسئولیت پذیرانه و منظم رفتار نمائید. در رابطه با یک آزمون کتاب باز، به این معنی است که شما:
 
- اجازه دارید:
به دوره و یادداشت های خود رجوع کنید
به منابع آفلاین و آنلاین، به عنوان مثال کتب و ژورنال های آنلاین نگاه کنید.
 
- انتظار می رود:
به وضوح نشان دادن موجود بودن متریال ذکر شده در لیست متریال منایع ذکر شده
 
- نیازمند تائید:
کاری که شما به عنوان پاسخ آزمون کتاب باز تحویل می دهید کاملا مال خودتان است، به جز جاهایی که نشان داده شده، و 
شما کار خود را از متقاضی دیگری کپی نکرده اید یا مشورت و تبانی با متقاضی دیگر/ فرد دیگر در طول آزمون انجام نداده اید. 
 
آیا باید در مورد سو استفاده (تقلب) بدانم؟
ما انتظار، و اعتماد داریم، که شما نظم ارزیابی، و صلاحیت را، با پیروی از دستورالعمل های آزمون کتاب باز حفظ خواهید کرد. شکست در انجام این موضوعات به عنوان سواستفاده از خط مشی است، که به عنوان سرقت ادبی، تبانی، جایگزینی فرد و رشوه تلقی خواهد شد.  
نبوش یک خط مشی واضح در مورد سرقت ادبی و تبانی در آزمون دارد: لطفا به خط مشی و پروسه های مربوط به سواستفاده در آزمون ها و ارزیابی ها برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید. 
مظنون به تقلب و/یا تبانی به صورت کامل توسط مرکز آموزشی و متقاضیان مورد تحقیق قرار می گیرد، و نتیجه تحقیقات به عنوان سطح محرومیت مورد اجرا تعیین می شود. 
نبوش تمام انواع تقلب را به صورت جدی تلقی می کند و تلاش های تکراری جهت سرقت ادبی و تبانی ممکن است به محرومیت متقاضی از آزمون های آینده نبوش شود. 
 
سرقت ادبی چیست؟
سرقت ادبی برداشتن کار یا منبع یک نفر دیگر و ادعای مال خود بودن آن است. مثال های زیر از نوع سرقت ادبی هستند:
- شامل پاراگراف ها، جملات، و ایده های (منتشر شده و نشده) دیگران (شامل کار عملی دیگران) بدون اقرار به منبع رفرنس می باشد.
- تغییر جملات کار و ایده های دیگران بدون اقرار به رفرنس شامل متریال کامپیوتری و فایل های دانلود شده از اینترنت می باشد.
 
تمام کاری که به عنوان ارزیابی تحویل می دهید به عنوان درک شما و نتیجه تلاش شما بدون مالکیت دیگران پذیرفته خواهد شد. از شما انتظار می رود تجزیه و تحلیل و ارائه اطلاعات از جستجوی خودتان به دست آمده باشد. 
 
لطفا آگاه باشید سرقت ادبی سطح بالا در آزمون کتاب باز با جریمه تعلیق روبرو خواهد شد. 
 
چگونه از سرقت ادبی جلوگیری کنم؟
جهت جلوگیری از سرقت ادبی، شما باید رفرنس آزمون کتاب باز خود را اعلام کنید. این به معنی اقرار به  محل منابع استفاده شده، ایده ها، یا کاری که از فرد دیگری است می شود. شما با تهیه لیست منابع استفاده شده، می توانید به آسانی این کار را انجام دهید. 
 
تبانی چیست؟
تبانی زمانی اتفاق می اقتد که دو یا چند متقاضی برای پاسخ سوالات همکاری می کنند که هر کدام ب صورت جداگانه تحویل می دهند، یا خیلی شبیه هم هستند، و ادعا می کنند که به صورت مستقل آزمون کتاب باز را انجام داده اند. 
 
تبانی یکی از اشکال سرقت ادبی است، که به صورت همکاری بدون اجازه حداقل دو نفر به صورت تعمدی جهت گمراه کردن انجام می شود. تبانی شامل موارد زیر است:
- دو متقاضی و یا بیشتر که برای تولید یک کار به صورت تعمدی که حداقل یکی از آنها آن کار را به عنوان کار شخصی تحویل می دهد، هم پیمان شوند. 
-  تحویل کار عملی یک شخص توسط دیگر متقاضی، تحت شرایطی که این متقاضی می داند که این پروژه مربوط به دیگر متقاضی است و از آن برای اهداف خود استفاده کند، هر دو متقاضی با عنوان تبانی مقصر می باشند.
- همکاری بدون اجازه بین متقاضی و شخص دیگر در آماده سازی و تولید کار عملی که متقاضی به عنوان کار خودش نشان دهد. 
- همکاری و جایگزینی کار به عنوان کار متقاضی جایی که متقاضی کار عملی را خریده است یا از دیگری را تقاضا کرده است که به جای وی پاسخ ها را آماده نماید. 
 
جعل هویت چیست؟
جعل هویت زمانی است متقاضی از شخص دیگری درخواست می کند که تمام کارها، یا بخشی از آن آزمون کتاب باز را انجام دهد و سپس ادعا کند که کار متعلق به خودش است. 
 
نبوش چگونه از تقلب جلوگیری می کند؟
در یک آزمون کتاب باز، شما بایستی کار خود را بدون کمک دیگران تحویل دهید. زمانی که شما یک آزمون می دهید، شما بایستی یک بخشی را به عنوان بیان متقاضی تکمیل نمائید. این بدان معناست شما تائید می نمائید که تمام مفاد را درک کرده اید و از سرقت ادبی و تبانی پرهیز می کنید. 
 
تمام آزمون های کتاب باز توسط مصصحان نبوش نمره دهی می شوند و سرقت ادبی و تبانی مورد بررسی قرار می گیرد. نبوش این حق را برای خود جهت بازبینی سرقت ادبی و تبانی حفظ می نماید. 
 
پس از آزمون کتاب باز مرکز آموزشی شما با شما برای انجام یک مصاحبه شخصی تماس می گیرد. هدف این مصاحبه تائید این موضوع است که کار عملی شما توسط خود شما انجام شده است. تمام راهنمایی در مورد مصاحبه شخصی در پیوست 1 آمده است. 
 
نمره دهی آزمون کتاب باز نبوش چگونه انجام می شود؟
تمام آزمون های کتاب باز توسط مصصحان نبوش نمره دهی می شوند و سرقت ادبی و تبانی مورد بررسی قرار می گیرد. 
 
نمره آزمون نبوش من چگونه تعیین می شود؟
آزمون کتاب باز شما برای این بخش معرف نمره نهایی شما برای گواهینامه کامل می باشد. 
 
 

 

سوالات مکرر دیگر

این آزمون کتاب باز چه تفاوتی با آزمون های سنتی (قبلی) دارد؟
آزمون های نبوش به صورت سنتی شامل موارد زیر بودند:
- آزمون کتبی
- زمان محدود آزمون
- برگزاری در محل های آزمون مشخص
 
برای این آزمون کتاب باز شما:
- شما از را دور در آزمون شرکت می کنید – معمولا در منزل خودتان
- به کتب، یادداشت ها و دیگر منابع در حین آزمون دسترسی دارید. 
 
آیا شباهتی با آزمون های سنتی و این آزمون ها وجود دارد؟
در حالیکه این تغییرات نسبت به نحوه سنتی آزمون صورت گرفته است، مقداری شباهت نیز وجود دارد. برگه سوالات از لحاظ فرمت، مفاد و تلاش مورد نیاز مشابه با آزمون های قبلی است. اگرچه، تعداد کلمات و سطح جزئیات بیان شده متفاوت است و زمان بیشتری برای تکمیل و دسترسی منابع به شما داده می شود. 
 
آیا آزمون کتاب باز نبوش هماند آزمون کتاب بسته قدرتمند است؟
یک عدم درک بزرگ وجود دارد مبنی بر اینکه آزمون کتاب باز دیگر نیازمند مطالع و آمادگی قبلی نیست زیرا که شما به منابع و کتب دسترسی دارید. این نادرست است، زیرا شما به تسلط کامل مفاد و نحوه درک مفاهیم و کاربرد آنها نیاز دارید. آزمون گیرنده دنبال واقعیت ها نیست بلکه به دنبال درک عمیق شما از مفاهیم می باشد. آزمون های کتاب باز عمق درک مفاهیم را انداز می گیرند پس آمادگی شما برای آزمون مهم است. 
 
آیا من به کار کردن با مرکز آموزشی ام ادامه دهم؟
بله حتما. مدرسان شما بخش ضروری و ارزشمند تجربه آموزشی شما را فراهم می کنند. شما با شرکت در سخنرانی ها و آموزش مدرسان یا استفاده از حمایت های جایگزین یا آموزش از راه دور مرکز آموزشی تان، آسانتر در آزمون قبول می شوید. شرکت HSE Arya نمایده RRC International، برگزارکننده آزمون های نبوش در ایران و در دسترس شماست.
 
مرکز آموشی من بسته است، چگونه می توانم برای آزمون نبوش ثبت نام کنم؟
لطفا با بخش خدمات مشتریان ما تماس بگیرید. obe@nebosh.org.uk.
 
اگر مرکز آموزشی من دوبار باز شد یا بسته نبود؟      
از این به بعد حتی در کشور هایی که شرایط قرنطینه وجود ندارد نحوه برگزاری آزمون این بخش بدین صورت خواهد بود. مدرسان شما برای آمادگی در آزمون کتاب باز شما را یاری خواهند کرد. شرکت HSE Arya نماینده RRC International، این آزمون را در ایران ارائه خواهد داد.
 
آیا آزمون های بخش دوم ورژن 2014 جنرال نبوش هنوز برگزار می شوند؟
نحوه ارزیابی آزمون های این بخش هنوز تحت تاثیر شرایط کرونا قرار نگرفته اند. 
 
آیا نبوش هنوز قادر به ارائه خدمات به حالت عادی خواهد بود؟
تیم نبوش در حال حاضر از راه دور فعالیت می کنند اما سرویس های خود را برای متقاضیان و مراکز آموزشی فراهم می کند. 
 
چه اتفاقی برای من که تاکنون چنین نوع آزمونی نداده ام می افتد؟
نگران نباشید. ما از مفادی خارج از سرفصل هایی که مطالعه نکرده اید سوال طرح نمی کنیم. ما هم چنین یک خط مشی برای خسارت داریم که به معنای اجازه این مورد است که آزمون یک فرمت ناآشنا دارد.
 
من نگران هستم که نتوانم محل مناسب برای آزمون را پیدا کنم یا به تکنولوژی مناسب دسترسی داشته باشم. چکار باید بکنم؟
آزمون های کتاب باز نبوش می توانند در منزل شما تکمیل شوند. شما هم چنین این آزادی عمل را دارید که پاسخ ها را تایپ کنید یا دست نویش ارسال کنید. 
نبوش به صورت دلخواه این پروسه را به عنوان یک پروسه منعطف طراحی کرده است که اغلب متقاضیان امکان آزمون دادن داشته باشند پس اگر تکنولوژی یا ساختمان های مراکز آموزشی در دسترس نیستند این مورد نمی تواند مانع باشد. 
 
اگر من به شرایط منطقی یا دسترسی های برنامه ریزی نیاز داشته باشم چه؟
مرکز آموزشی شما می تواند از قبل برای شرایط منطقی و دسترسی برنامه ریزی به جای شما در خواست دهد. 
اگر مرکز آموزشی شما فعالیت نمی کند با بخش خدمات مشتریان ما از طریق ایمیل در ارتباط باشید. obe@nebosh.org.uk.
 
لطفا به بخش خط مشی و پروسه های دسترسی ساماندهی شده، درخواست های منطقی و ملاحظات ویژه روی وب سایت ما مراجعه کنید. 
 
اگر من بخواهم برای ملاحظات ویژه اقدام کنم چه؟
اگر شما می خواهید برای ملاحظات ویژه اقدام کنید، با مرکز آموزشی خود در ارتباط باشید. آنها به جای شما اقدام خواهند کرد. 
لطفا به بخش خط مشی و پروسه های دسترسی ساماندهی شده، درخواست های منطقی و مللاحظات ویژه روی وب سایت ما (وبسایت نبوش) مراجعه کنید.
 
من تاکنون آزمون کتاب باز نبوش شرکت نکرده ام و فرصتی برای آزمون آزمایشی ندارم، آیا احتمال رد شدنم در آزمون وجود دارد؟
پاسخ به این سوال این است که احتمال رد شدن شما بیشتر نیست و ما از متقاضیان می خواهیم که نگران نباشند. آزمون کتاب باز به شما فرصت مطالعه و بازبینی مجدد مطالب مرتبط و مفاد و یادداشت و تطابق پاسخ ها جهت اطمینان و تعداد کلمه مناسب می دهد. ما می دانیم که شما فرصت آزمون آزمایشی کتاب باز را نداشته اید و خط مشی بدون خسارت را به همین دلیل به اجرا در آورده ایم. این بدان معناست که قبول/ رد برای این بخش به عنوان اطلاعات مورد ملاحظه قرار می گیرد. در طول نمره دهی و تصحیح هر انحرافی از حالت عادی جهت اطمینان از اینکه تاثیر منفی با معرفی آزمون کتاب باز متوجه شما نشود، مورد جبران قرار می گیرد. 
 
اگر من آزمونم را دیرتر تحویل دهم چه اتفاقی می افتد؟
اگر شما کار خود را دیرتر تحویل دهید نمره دهی و قبول آن انجام نمی شود. لطفا از دادن زمان مناسب جهت تحویل پروژه قبل از پایان یافتن مدت زمان اختصاص داده شده برای آزمون اطمینان حاصل کنید در غیر اینصورت به عنوان غایب محسوب می شوید. اگر در تحویل کار خود دچار مشکل شدید، لطفا در سریعترین زمان ممکن مرکز آموزشی خود را در جریان بگذارید. (تماس با HSE Arya)
 
برای دیگر آزمون های دوره های دیگر نبوش چه اتفاقی می افتد؟
سلامت و ایمنی متقاضیان و مراکز آموزشی برای ما اولویت دارد. به همین دلیل ما تصمیم به لغو تمام آزمون های فردی طبق توصیه حکومت گرفته ایم. برای دیگر گواهینامه ها تیم ما تاریخ های دیگری زمانی که امن باشد را با مراکز آموزشی هماهنگ می کند. اطلاع رسانی از شبکه های اجتماعی شرکت HSE Arya انجام خواهد شد.
 
آیا این شیوه آزمون در اعتبار گواهینامه نبوش من تاثیر می گذارد؟
خیر. این ارزیابی جهت بررسی پیامد های آموزشی همان سطح از دوره طراحی شده است. نبوش به حفظ سطح استاندارد آموزشی و کیفیت گواهینامه های خود ادامه می دهد. ما از پایبندی دیگر روش های ارزیابی به استاندارد ها اطمینان حاصل می کنیم و اجازه تقویت تصمیمات آموزشی را کسب می کنیم. ما هم چنین به شما اطمینان عدم خسارت می دهیم. 
 
آیا قوانین این نگرش را تائید می کنند؟
بله، آزمون های کتاب باز یکی از تمرین های عادی است و قوانین انگلستان این نوع ارزیابی را تائید می کند. 
 
اگر من در آزمون کتاب باز نبوش قبول نشوم چه اتفاقی می افتد؟
اگر شما رد شوید، شما بایستی در آزمون مجدد کتاب باز شرکت نمائید. ما تاریخ های آزمون مجدد را اگر موقعیت به ما اجازه دهد با سرعت طراحی می کنیم.
 
اگر من معتقد باشم که نمره آزمون نبوش من با عملکردم تفاوت دارد چه اتفاقی می افتد؟
نبوش خط مشی درخواست بررسی نتایج را دارد. این مورد به شما اجازه بررسی مجدد و نمره دهی مجدد را در صورتی که شما از نمره خود راضی نباشید، می دهد. 
 
من نگران این مورد هستم که نتوانم به علت بیماری کرونا در آزمون کتاب باز نبوش شرکت کنم، در این صورت چه کار می توانم انجام دهم؟
شما می توانید درخواست آزمون کتاب باز مجدد را در تاریخ دیگری به مرکز آموزشی خود ارائه نمائید. آنها می توانند به صورت منعطفی به شما کمک کنند و ما برای کمک به شما آماده ایم. همکاران واحد آموزش شرکت HSE Arya با شما در تماس خواهند بود.
 
من هنوز باید بخش دوم آزمون دوره جنرال 2014 نبوش را شرکت کنم و به دلیل تاثیر بیماری کرونا مشکل دارم، چه کار باید بکنم؟
می می دانیم که این موقعیت دشواری برای همه است و ما مشتاقانه می خواهیم تا جایی که می توانیم شما را حمایت کنیم. اجازه دهید که مرکز آموزشی شما از موقعیتتان باخبر باشد تا بتوانند به صورت منعطفی به شما کمک کنند، ما مشتاق یاری شما هستیم. با همکاران واحد آموزش شرکت HSE Arya مشکلاتتان را مطرح نمایید.
 
آیا این نوع جدید از آزمون نبوش باعث خسارت دیدن من است؟
ما نگرش بدون خسارت برای اطمینان از عدم خسارت شما را اجرا می کنیم و به همین روند تا زمان تاثیر بیماری کرونا ادامه می دهیم. 
ما جهت حفاظت از علایق تمام متقاضیانمان در این زمان دشوار اقدام می کنیم. 
 
من هنوز سوال و نگرانی دارم. چه کار باید بکنم؟
تیم رضایت مشتریان ما برای کمک اینجاست. اگر سوال دیگری دارید می توانید از طریق ایمیل و یا چت آنلاین با ما در ارتباط باشید. 
 
هدف از مصاحبه خصوصی چیست؟
هدف از انجا این مصاحبه خصوصی اطمینان از این است که کار عملی شما توسط خود شما انجام شده است و شما از کسی برای انجام آن کمک نگرفته اید. مصاحبه گر ممکن است براساس آزمون کتاب باز از شما سوالاتی بپرسد. 
مصاحبه خصوصی شما با یک لینک ویدیویی و توسط مصاحبه گر انتخاب شده توسط مرکز آموزشی شما انجام می شود.
 
چگونه باید برای مصاحبه خصوصی خود آماده شوم؟
شما باید مطمئن باشید که یکی از مدارک شناسایی ذکر شده در پایین را دارا می باشید که بایستی آن را در ابتدای شروع مصاحیه به مصاحبه گر نشان دهید:
پاسپورت
گواهینامه رانندگی
کارت ملی
 
به شما روز و ساعت مصاحبه اعلام می شود. شما از طریق تلفن همراه هوشمند، تبلت و کامپیوتر به جلسه دسترسی خواهید داشت. مصاحبه بایستی در یک اتاق خصوصی بدون حضور فردی دیگر انجام شود. استثنائات به صورت ذیل می باشند:
اگر شما در حال نگهداری فرزندان یا افراد آسیب پذیر هستید و نمی توانید از کسی برای کمک و نگهداری آنها درخواست همکاری نمائید.
اگر شما به عنوان بخشی از قوانین درخواست منطقی نیازمند حضور فرد دیگری در حین مصاحبه در اتاق مصاحبه هستید. شما بایستی در این مورد به صورت مفصل با مرکز آموزشی خود صحبت کنید. 
 
لطفا به یاد داشته باشید درخواست شرایط منطقی شما بایستی توسط نبوش تائید شود، پس لطفا هرچه سریعتر راجع به شرایط منطقی مورد نیاز خود با مرکز آموزشی خود صحبت نمائید.
مرکز آموزشی شما به صورت مستقیم برای برنامه ریزی مصاحبه با شما در تماس خواهد بود. شرکت HSE Arya همراه شما در طول گذراندن آزمونتان خواهد بود.
 
مصاحبه خصوصی با چه فرمتی برگزار می شود؟
  1. مصاحبه گرها خود را معرفی خواهند کرد. 
  2. مدارک شناسایی خود را نشان دهید: از شما درخواست می شود که مدارک شناسایی خود را به مصاحبه گر که این مدارک را با جزئیات ثبت نام شما تطابق می دهد، نشان دهید.
  3. نشان دادن اتاقی که شما در آن حضور دارید: مصاحبه گر بایستی مطمئن شود که شما در طول مصاحبه به یادداشت و یا وسایل الکترونیکی دسترس ندارید. هم چنین شما بایستی به حالت نشسته باشید تا مصاحبه گر درب اتاق شما را ببیند.
  4. سوالات: مصاحبه گر از شما راجع به آزمون کتاب باز شما از شما سوال می پرسد. از شما درخواست می شود که کار خود را به صورت عمومی قبل از سوالات اختصاصی از کار عملی توصیف کنید. این می تواند یک فرصت برای شما باشد که نشان دهید از مطالعات چه چیزی را یاد گرفته اید. همچنین می توانید به نکات لازم برای یک مصاحبه خصوصی موفق در زیر رجوع کنید.
  5. پایان مصاحبه: مصاحبه گر اتمام مصاحب را اعلام می کند اما نمی تواند راجع به نتیجه مصاحبه به شما در طول تماس تصویری چیزی را اعلام کند. 
 
بعدا چه اتفاقی می افتد؟
اگر مصاحبه گر از تعلق کار عملی به شما راضی باشد شما نمره خود را در زمانبندی اعلام شده نبوش دریافت خواهید کرد. اگر مصاحبه گر نسبت به این مورد راضی نباشد نبوش مستقیما جهت ابلاغ مراحل بعدی به شما اطلاع خواهد داد. احتمالا ابتدا یک مصاحبه دوم توسط خود نبوش، یا ممکن است تحقیقات راجع به تخطی از قوانین و خط مشی آزمون و ارزیابی برای شما انجام شود.       
 
آیا من نمره خود برای مصاحبه خصوصی را دریافت می نمایم؟
 مصاحبه خصوصی شما یک ارزیابی نیست، و بنابراین شما نمره ای برای آن دریافت نخواهید کرد. 
 
 

پیوست 1 - راهنمای دانشجویان: آمادگی برای مصاحبه پایانی

نکاتی برای یک مصاحبه موفق

قبل از مصاحبه:
- مطمئن شوید نرم افزار مناسب برای انجام مصاحبه را دانلود کرده اید.
- یکی از دوستان یا اعضای خانواده را بنشانید تا به توصیف شما از پروژه عملی آزمون کتاب بازتان گوش بدهد. اگر امکان دارد از لینک ویدیویی مورد نظر استفاده کنید تا شبیه شرایط مصاحبه باشد.
- اطمینان حاصل نمائید که مدارک شناسایی لازم برای مصاحبه را همراه دارید. 
- اطمینان حاصل نمائید که مکان آرامی را برای مصاحبه در اختیار دارید که شما را مضطرب نمی کند. 
- شما می توانید یک لیوان آب بنوشید.
 
در طول مصاحبه:
- سوالات خود را با صداقت پاسخ دهید و اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید حدس نزنید که سوال را به یاد بیاورید، مصاحب گر شما را ارزیابی نمی کند که نمره از دست بدهید.
- به سوالات با دقت گوش کنید و تلاش کنید آنها را به درستی پاسخ دهید.
- آرامش خود را حفظ کنید. این مورد شاید دشوار به نظر برسد اما به یاد داشته باشید شما فرصت نشان دادن یادگیری خود را دارید.
 
اگر به تلفن همراه هوشمند، تبلت و یا کامپیوتر برای انجام مصاحبه دسترسی نداشته باشم چه می شود؟
شما باید در این مورد با مرکز آموزشی خود صحبت نمائید. اگر حکومت محلی و قوانین آن اجاز دهد می توانید مصاحبه را به صورت رو در رو انجام دهید. یکی از اهداف مصاحبه خصوصی تائید هویت شماست. متاسفانه این مورد را با تلفنی نمی توان انجام داد. اگر جایگزین های امن امکان اجرا نداشته باشد، این انتخاب برای به تعویق انداختن مصاحبه رو در رو به زمان تمام شدن شرایط غیرعادی وجود دارد. 
 
شما باید با مرکز آموزشی خود راجع به سوالات بخش مصاحبه خصوصی (اگر سوال دارید) تماس بگیرید. شرکت HSE Arya نماینده RRC International در ایران در خدمت شماست.
 
 

-----------------------------------------------------------

 

 

آخرین اخبار را از شبکه های اجتماعی ما دنبال کنید.

www.HSEArya.com

 

Telegram - IranNebosh Channel - HSE Arya  Instagram - HSE Arya Training  Linkedin - HSE Arya Training  Linkedin Page - HSE Arya Training  Aparat - HSE Arya Training  Youtube - HSE Arya Training  Facebook - HSE Arya Training  Twitter - HSE Arya Training

 

واحد آموزش

 

 

مطالب مرتبط:

 

طرح ویژه نبوش برای آنلاین سازی آزمون NEBOSH IGC - ارائه توسط HSE Arya در ایران - زیر نظر RRC International انگلستان

طرح ویژه نبوش برای آنلاین سازی آزمون NEBOSH IGC

 

دوره های متنوع سازمان نبوش به همراه آزمون در ایران - HSE Arya - RRC International

NEBOSH فقط یک دوره آموزشی نیست!!

 

چرا دوره های انلاین بین المللی؟ و چرا شرکت در دوره های HSE Arya؟ نمیانده رسمی RRC International

چرا دوره‌های آنلاین بین‌المللی؟ و چرا دوره‌های HSE Arya؟

 

دوره های بین المللی جدید توسط HSE Arya نماینده رمسی RRC International - دوره های NEBOSH - IOSH - IEMA

دوره های بین المللی جدید NEBOSH و IOSH و IEMA برای اولین بار در ایران

 

 

 

درباره ما | حریم خصوصی | ثبت شکایت | قوانین سایت

تمامی حقوق این سایت متعلق به HSEARYA می‌باشد.

Designed by TAMDATA

بالا