NEBOSH فقط یک دوره آموزشی نیست!!

سازمان NEBOSH، مجری امتحان ملی و بین المللی در زمینه ایمنی و بهداشت شغلی  است. NEBOSH طیف وسیعی از گواهینامه های معتبر ملی و بین المللی در زمینه بهداشت، ایمنی و محیط زیست و مدیریت ریسک را طراحی کرده است که در زمینه های شغلی مختلف و برای سازمان های خصوصی و دولتی کاربرد دارد. این گواهینامه ها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. سالانه 50.000 نفر برای گذراندن دوره های NEBOSH در بیش از 600 موسسه مختلف و در بیش از 120 کشور دنیا ثبت نام می‌نمایند. 

در اهمیت گواهینامه های NEBOSH همین بس که برخی از ارگانها و شرکت های بزرگ و مطرح در سطح دنیا، داشتن گواهینامه های خاص نبوش را جزو الزامات جذب خود قرارداده اند و متقاضیان بدون این گواهینامه مستقیما از لیست بررسی خارج می شوند. همچنین در کشور ما نیز با ورود دوباره این دوره ها به واسطه شرکت HSE Arya، شرکت ها تمایل بیشتری به همکاری با افرادی دارند که نبوش مهر تایید بر صلاحیت و دانش آنها در حوزه های مشخص زده باشد.

اما یک مسئله وجود دارد؛ آن هم اینکه بویژه در کشور عزیز ما ایران، دوره های متنوع نبوش آنطور که باید معرفی نشده اند. تصور اکثریت متقاضیان از نبوش (NEBOSH) یک دوره آموزشی مثل دوره ISO 9001 است؛ به این معنی که اگر شخص بگوید می خواهم دوره نبوش بگذرانم یعنی می خواهم دوره ISO 9001 بگذرانم! در صورتی که این تصور اشتباه است.

 

ابتدا، لازم است بدانید که دوره های نبوش (NEBOSH) شامل 5 سری دوره هستند:

 

NEBOSH Courses

این بخش شامل دوره های عمومی و اولیه نبوش می باشد که عموما با همکاری سازمان های مطرح دیگر همراه است. این سری دوره ها از سال 2020 به NEBOSH اضافه شدند. کارگران و کارمندان تمامی بخش ها با هر شغلی می توانند این دوره های را بگذرانند و با مسائل ایمنی و بهداشت آشنا شوند.

این بخش نبوش در حال حاضر (می 2020) شامل یک دوره است که به همراه آزمون در ایران توسط شرکت HSE Arya نیز برگزار می گردد.

 

NEBOSH Awards

بخش Award یا نشان نبوش شامل دوره های پایه ای نبوش در صنایع و حوزه های مختلف است. دوره های این سطح، اطلاعات کاملی را از قوانین و بایدها و نبایدهای ایمنی و بهداشت و محیط زیست (HSE) ارائه می کند و با معرفی و تمرین و تکرار، یک پایه محکم برای رده‌های بالاتر نبوش می سازد.

این بخش نبوش در حال حاضر (می 2020) شامل 4 دوره است که 3 دوره از آنها به همراه آزمون در ایران توسط شرکت HSE Arya نیز برگزار می گردد.

 

NEBOSH Certificates

پر مخاطب ترین و مشهورترین دوره های نبوش در این سطح قرار می گیرند. این سطح که مورد توجه مدیران، افسران، کارمندان و کارکنان واحدهای HSE و تمامی افرادی است که شغل مستقیم و مرتبط با HSE دارند، با ارائه کامل اطلاعات و دانش مربوطه و تمرینات طراحی شده در حوزه دوره خاص آموزشی، پایه محکمی را برای فرد شرکت کننده پایه ریزی می کند. برخی از این دوره ها شامل دو حالت ملی و بین المللی هستند؛ دوره های ملی نبوش (National) بر اساس استانداردهای تخصصی انگلستان است و مختص کسانی است که ساکن، دارای شغل و یا خواهان شغل در حیطه ایمنی و بهداشت و محیط زیست در انگلستان می باشند. دوره های بین المللی نبوش (International) بر اساس استانداردهای بین المللی بوده و برای سراسر دنیا قابل ارائه می باشد.

این بخش نبوش در حال حاضر (می 2020) شامل 11 دوره است که 8 دوره از آنها که شامل همه دوره های International این سطح می باشند به همراه آزمون در ایران توسط شرکت HSE Arya نیز برگزار می گردد.

 

NEBOSH Diplomas

بالاترین سطح دوره های نبوش، مختص کسانی که همه چیز را یکجا می خواهند! فرد شرکت کننده در دوره های این سطح نبوش، درگیر تخصصی ترین موضوعات مرتبط با سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در بالاترین سطوح خواهند شد که می توان گفت با داشتن این گواهینامه، می توانند به راحتی برای تمامی مشاغل در تمامی سطوح اقدام کنند. همچنین این سطح، پیشنیاز سطح بعدی نبوش می باشد که در ادامه مطالعه خواهید کرد. دوره های این سطح نیز مانند سطح NEBOSH Certificates دارای دو حالت ملی (National) بر اساس استانداردهای تخصصی انگلستان و بین المللی (International) بر اساس استانداردهای بین المللی هستند.

این بخش نبوش در حال حاضر (می 2020) شامل 4 دوره (2 دوره National و 2 دوره International) است که 2 دوره از آنها که شامل دوره های International این سطح می باشند به همراه آزمون در ایران توسط شرکت HSE Arya نیز برگزار می گردد.

 

NEBOSH Masters

این سطح شامل تحصیل در مقطع ارشد دانشگاهی است که با همکاری نبوش و دانشگاه هال انگلستان برگزار می گردند. دارندگان مدارک دیپلمای نبوش که خواهان کسب مدارج دانشگاهی در زمینه های سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) یا صرفا محیط زیست هستند، می‌توانند وارد این مرحله شوند و از مزایای آن استفاده کنند.

 

 

کافیست به لینک زیر رفته و در بالای صفحه در دیاگرام روی سطح درخواستی کلیک نمایید تا دوره های آن سطح را مشاهده نمایید.

جهت کسب اطلاعات در مورد دوره های NEBOSH Masters با واحد آموزش در تماس باشید.

 

سطوح دوره های بین المللی نبوش - برگزاری توسط شرکت آریا در ایران به همراه آزمون

 

 

مشاهده لیست دوره های NEBOSH

 

 

 

چرا دوره‌های آنلاین بین‌المللی؟ و چرا دوره‌های HSE Arya؟

 

 

-----------------------------------------------------

 

برای اولین بار در ایران (استان تهران)، یکی از دوره های سازمان نبوش با عنوان نشان نبوش برای ایمنی و بهداشت در محیط کار (NEBOSH Award in Health and Safety at Work) در سال 1397 توسط شرکت HSE Arya با همکاری شرکت بین المللی RRC International با تدریس Hasan Alaradi مدیر امور بین الملل و بخش خاورمیانه RRC International (از معتبرترین مدرسین NEBOSH در جهان) به همراه آزمون حضوری و رسمی توسط آزمونگر منتخب سازمان نبوش برگزار شد. آمار قبولی این دوره که با 18 نفر شرکت کننده از اقصا نقاط کشور و با سوابق متفاوت در صنایع مختلف و بصورت دو زبانه (به زبان انگلیسی و با مترجم) برگزار گردید، بیش از 70% بود. از شرکت کنندگان این دوره می توان به چند تن از مدیران نفتی شاغل در عسلویه، مدیر HSE یکی از بانک های کشور، مدیر HSE شرکت اریکسون در آن زمان، مدیر HSE یکی از صنایع غذایی مطرح کشور و ... اشاره نمود. لازم به ذکر است که آزمون این دوره زیر نظر آزمونگر سازمان NEBOSH با احراز کلیه شرایط مربوطه و با رضایت کامل برگزار گردید.

 

مصاحبه با آقای مهندس علیرضا غلامرضا - شرکت کننده در اولین دوره حضوری نبوش در ایران به همراه آزمون

 

مصاحبه با آقای مهندس صفری - مدیر اچ اس ای اریکسون در ایران - شرکت کننده در اولین دوره حضوری نبوش در ایران به همراه آزمون

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر، با مراجعه به پروفایل آپارات واحد آموزش، می توانید مصاحبه برخی از شرکت کنندگان این دوره آموزشی را مشاهده نمایید.

 

نشان نبوش برای ایمنی و بهداشت در محیط کار (NEBOSH Award in Health and Safety at Work) در سال 1397 توسط شرکت آریا

 

آزمون های دوره های NEBOSH سالانه در تاریخ های مشخصی (که در وبسایت NEBOSH ارائه شده است) در دنیا بصورت همزمان برگزار می گردد. 15 خرداد 1398 (5 June 2019) یکی از تاریخ های برگزاری آزمون‌های سطح Certificate در NEBOSH بود. در این تاریخ آزمون دوره‌های NEBOSH IGC، NEBOSH IOG، NEBOSH ICC، NEBOSH IFC،  NEBOSH NHCو  NEBOSH ECبصورت همزمان در نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار گردید. پیش از این افراد می‌بایست برای برگزاری شرکت در آزمون‌ها به خارج از کشور مراجعه می‌‌نمودند. اما برای اولین بار در ایران، شرکت HSE Arya با همکاری شرکت RRC International، آزمون NEBOSH را برای ثبت نام کنندگان دوره های آنلاین در ایران زیر نظر آزمونگر سازمان NEBOSH با احراز کلیه شرایط مربوطه و با رضایت کامل برگزار نمود. بالطبع، آزمون های بعدی به همین منوال برگزار کردیده و برگزار خواهند گردید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر، با مراجعه به پروفایل آپارات واحد آموزش، می توانید مصاحبه برخی از شرکت کنندگان این دوره آموزشی را مشاهده نمایید.

 

 

5-june-nebosh-exam-in-iran-hsearya-rrc-آزمون نبوش برای اولین بار در ایران

 

 

چه کسانی در سال 1398 در دوره های نبوش و آیوش توسط HSE Arya شرکت کرده اند؟

 

 

 

با ما همراه باشید.
واحد آموزش HSE Arya
 
 
 

درباره ما | حریم خصوصی | ثبت شکایت | قوانین سایت

تمامی حقوق این سایت متعلق به HSEARYA می‌باشد.

Designed by TAMDATA

بالا